Teknosa ilk 6 ayda güçlü büyümesini sürdürerek yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ulaştı.
Türkiye’de teknoloji perakendeciliği ve e-ticaretin lider markası Teknosa, çok kanallı yatırımıyla bir önceki yıla göre yüzde 131 büyümeyle 2023’ün ilk 6 ayında yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ulaştı. atılımlar Sektörünün Türkiye’deki ilk teknoloji odaklı pazaryeri iş modeli ile müşterilerine en iyi deneyimi sunmaya odaklanan Teknosa, e-ticarette brüt işlem hacmini (GMV) 3 kattan fazla artırarak 2,8 milyar TL’nin üzerine çıkardı.
Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, sürdürülebilirlik odaklı, çok kanallı ve benzersiz müşteri deneyimi alanındaki öncü uygulamalarıyla sağlıklı ve istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Mağazalarla dijital platforma dönüşme yolculuğunda sektörde birçok ilke imza atan Teknosa, yılın ilk 6 ayında bir önceki yıla göre yüzde 131 büyüyerek yaklaşık 14,5 milyar TL ciro ve net ciroya ulaştı. 299 milyon TL kâr Türkiye’de sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryeri iş modelini hayata geçiren Teknosa, e-ticarette brüt işlem hacmini (GMV) 3 kattan fazla artırarak 2,8 milyar TL’nin üzerine çıkardı. Teknosa, 2023 yılının ilk 6 ayında FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) tutarını, cirodaki büyüme, maliyet optimizasyonu ve denetlenen giderlerin de katkısıyla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 113 artırdı. yönetimi ile 1,2 milyar TL’ye ulaştı. İlk çeyrekteki başarılı performansını ikinci çeyrekte de artırarak sürdürdü.
“Hem dijital kanallara hem de mağazalara yatırım yapmaya devam ediyoruz”
2023’ün ilk 6 ayı sonuçlarının değerlendirilmesi Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin,Müşterilerinin tüm teknolojik ihtiyaçlarını en iyi deneyimle karşılayabilmek için hem dijital kanallarda hem de mağazalarda birçok yatırımı hayata geçirdiklerini ifade ederek şunları kaydetti:
“Çok kanallı ve benzersiz müşteri deneyiminde hayata geçirdiğimiz uygulamalar sayesinde yılın ilk 6 ayında yüzde 131 büyüyerek yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ulaştık. İstikrarlı bilanço yönetimimiz ile güçlü mali yapımızı sürdürdük. Bu başarıda emeği geçen tüm Teknosa ekiplerini yürekten kutluyorum. Sürdürülebilir güçlü büyüme hedefimiz doğrultusunda dijital kanallarımızın yanı sıra mağaza yatırımlarımızda da hız kesmedik. İlk 6 ayda 5 yeni mağaza açtık ve 6 mağazamızı yeniledik. 2 yıl önce müşterilerimizle buluşturduğumuz sadakat programımız TeknoClub 2,3 milyon üyeyi aşarken, Teknosacell abone sayımız 440 bine ulaştı. 2015 yılında kurduğumuz ve yeni teknolojilere uygun fiyatlarla erişmek isteyen teknoloji tutkunlarına kaliteli ve güçlü bir yelpaze sunan özel markamız Preo’da 10 milyon eseri müşterilerimize sunmaktan mutluluk duyduk. Akıllı çocuk saatleri, büyük ekran TV gibi yeni ürünlerle ürün gamımızı zenginleştirmeye devam ettik. Elektronik işlerde Türkiye’nin en büyük hizmet ekosistemini oluşturmak için hayata geçirdiğimiz Tekno Servis kapsamında katma maliyetli yeni paketlerin satışına başladık. İklimlendirme bölümünün lider markamız İklimsa ile Güneş Enerjisi Sistemleri (GES) alanında yürüttüğümüz faaliyetlerde güçlü işbirlikleri geliştirerek değerli proje anlaşmalarına imza attık. 16 yıldır sürdürdüğümüz Kadın İçin Teknoloji projemizde yeni dönem eğitimlerine ilk günkü heyecanla başladık. Yıl boyunca 4 bin kadına eğitim vermeyi planladığımız projemizi deprem bölgesinde yüz yüze eğitimleri de kapsayacak şekilde genişlettik. Yeni imaj kampanyamızda şirketimizde yaşanan fijital dönüşümü, benzersiz müşteri deneyimi uygulamalarımızı, satış sonrası hizmetlerimizi ve alanında yetkin uzman ekiplerimizi anlatarak ‘Teknosa’da Teknoloji Güzel’ dedik. ‘Yılın Teknoloji Perakende Şirketi’ ödülünden ‘Sektörün En İtibarlı Markası’ ödülü de dahil olmak üzere 15’in üzerinde ödül kazandık. Yeniliklerimizi ödüllerle taçlandırmaya ve tüm paydaşlarımız için değer yaratmaya devam edeceğiz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı